Societat
Els afectat per l'apagada comencen a rebre indemnitzacions
Una avaria històrica
Els abonats que es van veure afectats per la gran apagada de dilluns passat a Barcelona començaran a rebre avui mateix les indemnitzacions. Fecsa-Endesa pagarà entre 60 i 300 euros en funció de les hores que van estar sense llum al domicili i de la quantitat de persones que hi viuen.
La indemnització es farà efectiva amb un xec o bé per transferència bancària. Per rebre-la, només cal comunicar el número d'abonat i el del compte corrent. La companyia recorda que no cal mostrar fotos del menjar fet malbé, ni tampoc presentar la factura de cap aparell.
Les reclamacions es poden tramitar per Internet, a endesaonline.com i a través del telèfon gratuït 900 84 73 84. A més, Fecsa-Endesa posa a disposició dels usuaris afectats dotze punts de servei distribuïts per Barcelona, i una oficina d'atenció al client, a l'avinguda Vilanova, al costat de l'estació del Nord.
En el cas de comerciants i empreses, sí que caldrà justificar i quantificar individualment els danys, o bé optar per tramitar-ho a través de la Junta Arbitral de Consum.
Indemnitzacions "ridícules"
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) considera que les indemnitzacions d'entre 60 i 300€ anunciades per Fecsa-Endesa per als afectats per l'apagada de Barcelona són "ridícules" i "no responen en absolut a la magnitud del dany patit" per la interrupció del subministrament elèctric.
Segons el parer de l'OCU, des d'un càlcul "conservador" i tenint en compte també la valoració dels "danys morals" soferts pels usuaris barcelonins, una indemnització raonable hauria de voltar "com a mínim" els 300€ per dia.
La indemnització es farà efectiva amb un xec o bé per transferència bancària. Per rebre-la, només cal comunicar el número d'abonat i el del compte corrent. La companyia recorda que no cal mostrar fotos del menjar fet malbé, ni tampoc presentar la factura de cap aparell.
Les reclamacions es poden tramitar per Internet, a endesaonline.com i a través del telèfon gratuït 900 84 73 84. A més, Fecsa-Endesa posa a disposició dels usuaris afectats dotze punts de servei distribuïts per Barcelona, i una oficina d'atenció al client, a l'avinguda Vilanova, al costat de l'estació del Nord.
En el cas de comerciants i empreses, sí que caldrà justificar i quantificar individualment els danys, o bé optar per tramitar-ho a través de la Junta Arbitral de Consum.
Indemnitzacions "ridícules"
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) considera que les indemnitzacions d'entre 60 i 300€ anunciades per Fecsa-Endesa per als afectats per l'apagada de Barcelona són "ridícules" i "no responen en absolut a la magnitud del dany patit" per la interrupció del subministrament elèctric.
Segons el parer de l'OCU, des d'un càlcul "conservador" i tenint en compte també la valoració dels "danys morals" soferts pels usuaris barcelonins, una indemnització raonable hauria de voltar "com a mínim" els 300€ per dia.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.