Societat

Fecsa pagarà 30 milions d'euros per indemnitzar veïns

Una avaria històrica

La companyia Fecsa Endesa haurà de pagar entre 30 i 40 milions d'euros en concepte d'indemnització només per fer front als danys causats als usuaris domèstics que van ser víctimes de la gran apagada de la setmana passada. La factura final que haurà de pagar l'elèctrica s'incrementarà ostensiblement quan s'hi afegeixin les indemnitzacions que han de cobrar tots els negocis i comerços també perjudicats.

Dels 350.000 usuaris que van patir l'avaria, un 80% són abonats particulars, i la resta, empreses. Les indemnitzacions que rebran els veïns dependrà del temps que van patir l'apagada i del nombre de persones que viuen a cada casa. El barem que s'ha establert preveu pagar 60 euros a aquells que van estar sense servei un màxim de 12 hores; per als que hi van estar dos dies s'ha establert un barem de 180 a 190 euros; els que van estar un dia i mig a les fosques cobraran poc més de 200 euros; i la quantitat màxima de 300 euros s'ofereix als que van estar fins a 60 hores sense subministrament.

En funció d'aquests paràmetres i del ritme amb què la setmana passada es va anar restablint el servei (uns 200.000 usuaris no van estar més de 12 hores a les fosques i van ser 10.000 els que van arribar a les 60) la factura total només per a usuaris domèstics superarà de llarg els 30 milions d'euros. Fonts de la companyia elèctrica no van confirmar ni desmentir ahir aquestes quantitats i van recordar que Fecsa Endesa assumeix ara el pagament amb la idea de traspassar en el seu dia la factura a Red Eléctrica, un cop es pugui demostrar la seva responsabilitat en l'incident. Endesa va declarar, la setmana passada, uns 1.200 milions de beneficis el primer semestre del 2006. Els pagaments als veïns afectats només serien un 3% d'aquests beneficis.

Al compte corrent
L'abonament de les indemnitzacions es preveu començar a fer-lo aquesta setmana directament al compte corrent dels afectats. Els treballadors de Fecsa que ahir atenien el públic a les oficines centrals de l'avinguda Vilanova de Barcelona no concretaven, però, la data en què es farà efectiu el pagament. "Ens han dit que serà en el transcurs d'aquesta setmana", deien la majoria de persones que sortien de l'edifici després d'acceptar els diners oferts per la companyia. La majoria es mostraven satisfetes.

La reclamació es pot fer de forma presencial a qualsevol oficina, trucant al telèfon 900 847 384 o a través d'Internet. A la seu de l'avinguda Vilanova s'ha reforçat el servei d'atenció, s'ha ampliat l'horari i ahir el degoteig de persones era constant.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.